PROCAT 15105 XFD

Hel-elektrisk og diesel fremdriftsalternativer
Vårt nye design, her med kundetilpasset dekkshus og styrhus.
Kraftpluggen med dekket bakk, stort akterdekk og litt høyere fribord.
Mye rom generelt, ute og inne. Spesielt bygget for store kapasiteter og for værutsatte lokasjoner.
En ting er ‘’for miljøet’’ en annen ting er arbeidsmiljøet om bord. Denne gjør godt for begge.
Som hel elektrisk fartøy er denne med kapasiteter som har som mål å kunne gjennomføre en lang arbeidsdag ved merd, uten oppstart av generator. Stillere enn vanlig, triveligere for røkteren.
Forhold innendørs med tanke på garderobe og toalettrom er romslig, samt entring til styrhus er fra garderobe.
Snakk med oss, vi hjelper gjerne til i prosessen med å ‘’skreddersy’’ et optimalt fartøy akkurat for deres behov.

Hoveddimensjoner
Lengde o.a.: 14,94m.
Bredde o.a.: 10,5m.
Dybde i riss: 2,75m.
Kapasiteter
Brennoljetank: 2x1640 ltr.
Ferskvannstank: 220 ltr. / 2000 ltr.
Hastighet, ulastet: 10 knop.
Dekkslast: 25 tonn
Fremdrift og teknisk installasjon
Motorer: 2 x 130kW / 2 x 270 kW (tilpasses behov)
Batteri: 94kWh pakker, std. 470/540/720kWh (tilpasses)
Lading: 230V og 400V lading fra land/flåte
Sidepropell: 2 x 50 hk i baug, 2 x 20hk akter. BB side.
Generator: Scania DI09 217kW.
Kran: Palfinger PK65002(M)G 62,2 MT
Kapstaner: 2 x 5t. Tenfjord akter og fremme
Rekkevinsj: 1 x 5T Tenfjord sentermontert
Dekksvinsj: Klargjort med forsterkningsplate i dekk.
Navigasjon
Vi benytter i hovedtrekk Raymarine og Furuno løsninger. Utstyr og kapasiteter, samt sammensetning, tilpasses behov og etter forespørsel.
Biledgalleri PROCAT 15105 XFD





