PROCAT XF
Hel-elektrisk og diesel fremdriftsalternativer


Vårt nye design. Utviklet i samarbeid med våre kunder og leverandører, et godt og fruktbart samarbeide. Kraftpluggen med dekket bakk, stort akterdekk og smart batterirom. Mye rom generelt, ute og inne. Spesielt bygget for store kapasiteter.
Som helelektrisk katamaran og med kapasiteter som gjør en full arbeidsdag ved merd og flåte mulig, og stille.
En ting er ‘’for miljøet’’ en annen ting er arbeidsmiljøet om bord. Denne gjør godt for begge.
Kapasiteter er beregnet og std.modellen har som mål å kunne gjennomføre en arbeidsdag ved merd, uten oppstart av generator. Stillere enn vanlig, triveligere for røktere.
Forhold innendørs med tanke på garderobe og toalettrom er romslig, samt entring til styrhus er fra garderobe.
Snakk med oss, vi hjelper gjerne til i prosessen med å ‘’skreddersy’’ et optimalt fartøy akkurat for deres behov.
Hoveddimensjoner
Lengde o.a.: 14,94m.
Bredde o.a.: 8,0m. – 8,5m. – 10,5m.
Dybde i riss: 2,60m.
Kapasiteter
Brennoljetank: 1x1000 ltr.
Ferskvannstank: 220 ltr.
Hastighet, ulastet: 10 knop.
Dekkslast: 25 tonn
Fremdrift og teknisk installasjon
Motorer: 2 x 130kW / 2 x 270 kW (tilpasses behov)
Batteri: 94kWh pakker, std. 470kWh (tilpasses behov)
Lading: 230V og 400V lading fra land/flåte
Sidepropell: 1 x 50 hk i baug, 1 x 20hk akter. BB side.
Generator: Scania DI09 217kW.
Kran: Palfinger PK65002(M)G 62,2 MT
Kapstaner: 2 x 5t. Tenfjord akter og fremme
Rekkevinsj: 1 x 5T Tenfjord sentermontert
Dekksvinsj: Klargjort med forsterkningsplate i dekk.
Navigasjon
Vi benytter i hovedtrekk Raymarine og Furuno løsninger.
Utstyr og kapasiteter, samt sammensetning, tilpasses behov og etter forespørsel.
Biledgalleri PROCAT XF





